Us fem a mans el manifest de la Plataforma 5+1 de la qual forma part la nostra AVV i afectats i afectades per la nefasta gestió d’OHL en cinc residències i centres de dia de la gent gran, en l’anterior concessió administrativa i que ens ajuda a reflexionar en com s’ha de donar un servei que hauria de ser de gestió pública.

Amb la cura de les nostres àvies i avis no es fa negoci!

COORDINADORA RESIDENCIAS 5+1

DEPENDÈNCIA: UNA REALITAT AMB MÚLTIPLES FACETES

L’envelliment de la població i una immensa llista d’espera per a accedir a les prestacions de la Llei de la Dependència, fa que milers d’avis morin sense aconseguir-les. Residències públiques gestionades per filials d’empreses de la construcció i companyies controlades per fons d’inversió, fomenten pèssimes condicions laborals i sous de misèria.

Principals reivindicacions de la Coordinadora de residències 5+1

1).- És imprescindible modificar la Cartera de Serveis de 2010 pel que respecta a l’atenció directa, i especialment en la ràtio de gerocultores, i establir-ne una mínima d’un per cada vuit ancians. Donada l’enorme llista d’espera per a accedir a les prestacions de la Llei de la Dependència, l’estat dels ancians està molt deteriorat quan finalment obtenen plaça en un centre de dia o residència, per la qual cosa necessiten ajuda per a les més elementals activitats quotidianes com menjar, vestir-se, anar al WC, etc. i amb les actuals ràtios és impossible oferir-los una atenció digna.

2).- Serveis públics de gestió pública, perquè és l’única manera d’evitar l’especulació amb els drets dels nostres ancians.

3).- En tant no es produeixi aquest canvi en el model de gestió, l’oferta econòmica no pot ser determinant a l’hora d’adjudicar la gestió. En els Plecs de contractació no haurà de superar el 40% de la puntuació total.

4).- S’han d’establir penalitzacions i sancions adequades als danys que es causen a les persones usuàries per una mala execució del contracte. Les sancions per faltes molt greus hauran de donar lloc a l’exclusió per a futurs concursos de gestió. En la resta de sancions, hauran de restar punts del total obtingut per l’empresa en qualsevol concurs al qual puguin concórrer. El maltractament no pot sortir gratis.

5).- Les administracions públiques han de reforçar les inspeccions als centres, incloent-hi entrevistes amb els treballadors sense la direcció davant. Les inspeccions, tant les rutinàries com les que es fan arran de denúncies, hauran de ser SENSE PREAVÍS, per a garantir el control de la gestió i la protecció als usuaris.

6).- Perquè les persones tinguin uns serveis adequats a les seves necessitats, les administracions públiques han de garantir una inversió suficient en el manteniment de les infraestructures, tant en les que els corresponen com en les que son obligació de les entitats gestores.

7).- Les administracions públiques han d’efectuar els controls necessaris per a garantir uns nivells adequats de neteja, material, qualitat alimentària, atenció mèdica i substitució del personal en cas de vacances, absències, etc.

8).- Cal suprimir els EAR (Equips d’Atenció Residencial), que són de gestió privada a càrrec de MUTUAM, de tal manera que les persones ingressades en residències tornin a ser ateses directament per la sanitat pública en els Centres d’Atenció Primària que els correspongui.

www.coordinadoraresidencias.com

Twitter: @CooResidencias