3cat24.cat
Divuit persones han resultat ferides en topar dos trens en un túnel de Barcelona, a 200 metres de l’estació el Clot. L’accident ha passat al voltant de les 10.00 h, quan el tren de la línia R1 circulava en direcció a Mataró amb una setantena de passatgers i ha xocat amb un tren hotel que anava buit al túnel que uneix les estacions d’Arc de Triomf i Clot. Com a conseqüència del xoc, els dos trens han descarrilat. Tots els passatgers, que han estat evacuats per la mateixa via, han sortit del tren pel seu propi peu. Als ferits els han atès a l’estació els equips d’emergència. Tots presenten ferides lleus, però a setze els han traslladat a centres hospitalaris del voltant per contusions i crisis d’ansietat. Protecció Civil ha activat el Pla Ferrocat.
Efectes en el trànsit ferroviari
Tot plegat afecta la circulació ferroviària. Els trens de la línia del Maresme de Renfe Rodalies circulen desviats per Passeig de Gràcia. Per tant, entre el Clot i Sants els trens de la R-1 no paren a Plaça Catalunya ni tampoc a Arc del Triomf. A l’estació del Clot sí que hi ha servei, els trens s’aturen a les vies de la línia R-2 de Rodalies. Per minimitzar els efectes, Renfe també ha reduït la freqüència de trens de la línia del Maresme. Ara en circulen dos per hora i sentit. La resta de línies de Renfe no estan afectades.
Quart accident aquest any
Els tècnics de Renfe comencen a fer la primera avaluació per determinar-ne les causes. El govern català, per la seva part, ha lamentat aquest nou accident greu de Rodalies, el quart d’aquest any. L’executiu decidirà quines accions emprèn quan sàpiga exactament si la responsabilitat és de l’operadora del servei, és a dir, Renfe, o de l’estat de la xarxa.
En aquest sentit, el director general de transports i mobilitat, Ricard Font, ha dit literalment que tots sabem quin és l’estat de la xarxa i ha recordat que arran dels últims accidents s’ha encarregat a Adif, l’ens que la gestiona, una auditoria per saber quins són els punts negres.
Font ha indicat que si l’estat de la xarxa és dolent, un canvi de l’operador de servei actual que és Renfe no resoldrà res i ha assenyalat el Ministeri de Foment, que és propietari tant d’Adif com de Renfe, com a responsable d’aquesta situació.